Dit is de Dag
NPO Radio 1 / EO
Podcast
Episodes
Listen, download, subscribe
Moet er een digitale euro komen?
Je telefoon tegen de pinautomaat houden, twee keer klikken en betalen: contactloos betalen is inmiddels vanzelfsprekend. Maar achter veel van die betalingen zitten Amerikaanse bedrijven als Visa en Mastercard. Daarom werkt de Europese Unie aan een digitale euro: een Europees betaalmiddel onder beheer van de Europese Centrale Bank. Is dat een goed idee? Jan Willem Wesselink gaat erover in gesprek met: - Anouk van Brug, VVD-Europarlementariër - Sander Smit, BBB-Europarlementariër 📱Iets toevoegen? De redactie tippen? WhatsApp (https://api.whatsapp.com/send/?phone=31645923535&text=DIT%20AAN) ons! Het beste van DIT in je mailbox: ✉️ Nieuwsbrief (https://dit.eo.nl/nieuwsbrief)
Dit is de Dag RSS Feed
